تکنیک های آزمون GMAT و GRE

تکنیک های آزمون GMAT و GRE

در این وبلاگ به معرفی نکات مفید و کاربردی آزمون های GMAT و GRE می پردازیم، نکاتی که با رعایت آنها، می توانید ضریب موفقیت خود را در این دو آزمون افزایش دهید.
تکنیک های آزمون GMAT و GRE

تکنیک های آزمون GMAT و GRE

در این وبلاگ به معرفی نکات مفید و کاربردی آزمون های GMAT و GRE می پردازیم، نکاتی که با رعایت آنها، می توانید ضریب موفقیت خود را در این دو آزمون افزایش دهید.

10 نکته مهم در آمادگی برای آزمون GMAT (قسمت اول)


1) اولویت مطالعه منسجم و مستمر نسبت به مطالعه سنگین در یک بازه کوتاه


شاید بتوان آمادگی برای آزمون GMAT را با یادگیری شطرنج مقایسه کرد. نه تنها باید تمامی مفاهیم و تکنیک ها را فرا گرفت، بلکه باید نسبت به توانایی خود در استفاده سریع از آنها اطمینان حاصل کنید، خصوصا در محاسبات. برای بهبود این توانایی، به جای اینکه در پایان هفته به خود فشار اضافی بیاورید، بهتر است در طول هفته به طور مستمر مطالعه داشته باشید.


2) یک دفترچه یادگیری برای خود بسازید


تعداد مفاهیم و نوع سوالاتی که در آزمون GMAT استفاده می­شوند محدود است. بنابراین بهتر است یک دفترچه برای خود داشته باشید و مفاهیمی را که فرا می­گیرید (یا سوالاتی که برایتان دشوار به نظر می­رسند) را در آن دفترچه بنویسید. با این کار می توانید نقاط ضعف خود را به خوبی شناسایی کرده و در یک مجموعه منسجم آنها را گردآوری کنید.

 

3) ایجاد یک زمان بعدی تصاعدی 


نیازی به توضیح نیست که برای آمادگی آزمون GMAT، شما باید زمان کافی و برنامه ای مناسب داشته باشید. اما یک پیشنهاد دیگر علاوه بر دو مورد بالا، یک زمان بندی تصاعدی است. یعنی هرچه به زمان آزمون نزدیک تر می­شوید، زمان بیشتری از وقت خود را به آزمون اختصاص دهید. پس شاید بهتر باشد زمان آزمون خود را طوری انتخاب کنید که در پایان یک دوره تعطیلات باشد، در این صورت در روزهای مانده تا آزمون، تمام تمرکز شما روی امتحان خواهد بود.


4) خود را به استفاده از تخته وایت بورد عادت دهید


خیلی از مراکز آزمون، برای محاسبات و طراحی­ها، یک تخته وایت­ بورد کوچک در اختیار شما قرار می دهند. این شاید برای کسانی که به استفاده از این تخته ها عادت ندارند خسته کننده باشد، پس سعی کنید خود را قبل از آزمون عادت دهید تا سر جلسه، جای هیچ سورپرایز یا تجربه جدیدی را باقی نگذارید.


5) نتایج خود در آزمون های آمادگی برای آزمون اصلی GMAT را دست بالا نگیرید


 دو آزمون آزمایشی که در سایت رسمی GMAT موجود هستند به عنوان مرجع خوبی برای شبیه سازی آزمون اصلی استفاده می شوند. اما از آنجا که شما آنها را در شرایط کاملا یکسان با آزمون اصلی نمی­دهید، نتایجتان را در این آزمون های آزمایش دست بالا نگیرید. ممکن است نمره شما در این آزمون ها به حد مطلوبتان برسد، در حالی که هنوز برای آزمون اصلی آماده نیستید. پس با گرفتن نتایج مطلوبتان از آزمون های آزمایشی، دست از تمرین و مطالعه برای آزمون اصلی نکشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.