تکنیک های آزمون GMAT و GRE

تکنیک های آزمون GMAT و GRE

در این وبلاگ به معرفی نکات مفید و کاربردی آزمون های GMAT و GRE می پردازیم، نکاتی که با رعایت آنها، می توانید ضریب موفقیت خود را در این دو آزمون افزایش دهید.
تکنیک های آزمون GMAT و GRE

تکنیک های آزمون GMAT و GRE

در این وبلاگ به معرفی نکات مفید و کاربردی آزمون های GMAT و GRE می پردازیم، نکاتی که با رعایت آنها، می توانید ضریب موفقیت خود را در این دو آزمون افزایش دهید.

27 نکته مهم برای موفقیت در روز آزمون GRE (قسمت دوم)


10)   تمرین ذهنی انجام دهید
می توانید قبل از آزمون یک بازی یا تمرین ذهنی انجام دهید  تا ذهن خود را آماده آزمون کنید، مثلا بازی سودوکو، شطرنج و یا حل کردن یک جدول کلمات. اینجا می توانید ذهن خود را تمرین دهید بدون اینکه نگران باشید سوالی را غلط بزنید و یا پاسخ سوالی را ندانید.


11)  دانش آموزان خوب قبل امتحان درس را رها می کنند!

در صبح امتحان به هیچ وجه مطالعه نکنید و چیزی را حفظ نکنید. کتابهایتان را در خانه بگذارید و همراه خود  به محل آزمون نبرید. اگر کس دیگری را را در محل آزمون در حال مطالعه یافتید (که احتمال زیاد همین اتفاق هم خواهد افتاد) استرس نگیرید، شاید آنها به اندازه شما به خود اطمینان ندارند که تا آخرین لحظه هم مطالعه می کنند.


12)  چند لایه لباس بپوشید

خیلی از مراکز آزمون تلاش دارند تا دمای داخل سالن را تا حد امکان خنک نگه دارند و اگر شما فردی سرمایی باشید یا لباس کافی همراه نداشته باشید ممکن است سرما و لرز کاملا تمرکز شما را به هم بریزد، قطعا شما می خواهید هنگام آزمون کاملا در جای خود گرم و راحت نشسته و روی سوالات تمرکز کنید.


13)  دقت کنید گه همه چیز را همراه خود داشته باشید

مراقب باشید که تمامی لوازم مورد نیاز آزمون را همراه خود داشته باشید، چرا که قطعا دوست ندارید که مجبور شوید از میانه راه بازگردید تا یکی از وسایل جامانده را بردارید.


14)  وقت شناسی بهترین سیاست است

حداقل 45 دقیقه قبل از شروع آزمون در محل برگزاری حاضر شوید. مراکز آزمون معمولا قبل از برگزاری یک سری مراحل را طی می کنند و بسته به تعداد داوطلبان می تواند زمان کم یا زیادی بگیرد. اگر کارهای قبل آزمون زمان زیادی هم نگیرد باز هم ضرر نکرده اید، کمی وقت اضافه دارید تا بدون استرس قبل از شروع آزمون استراحت کنید. می توانید حتی مکانهای سرویس بهداشتی و یا آب سرد کن را پیدا کرده و در صورت نیاز استفاده کنید.


15)  کتاب ممنوع!

هیچ کتابی با خود به محل آزمون نیاورید. ممکن است استرس شما را مجاب کند تا لحظات قبل آزمون هم مطالعه کنید که البته اشتباه است. شما حق استفاده از هیچ کتابی را در حین برگزاری آزمون GRE ندارید و در صورتی که مسئولین مربوطه کتابی از شما پیدا کنند، امکان محرومیت شما از آزمون وجود دارد، حتی اگر کتاب را باز نکرده اید.

 

16)  اگر مشکلی دارید بگویید

اگر فکر میکنید مشکلی برای شما پیش آمده که قابل حل کردن است حتما با مسئولین و مراقبین مربوطه حوزه ی آزمون آن را در جریان بگذارید. اگر نیاز پزشکی دارید و یا در کل به هر چیزی نیاز دارید، با مراقبان حاضر در جلسه قبل از شروع فرآیند آزمون صحبت کنید و سپس با ذهنی کاملا بدون دغدغه آزمون را شروع کنید.

 

17) نفس عمیق بکشید

آرام باشید. اگر پشت کامپیوتر نشسته اید و منتظرید تا آزمون شروع شود و استرس به سراغتان آمد، چند نفس عمیق بکشید و یک تا دو دقیقه هم می توانید که مدیتیشن کوچک انجام دهید. انرژی های منفی را از خود دور کنید و خودتان را در حال تحصیل در دانشگاه مورد علاقه تان تصور کنید.

 
18)  ا ز روی قسمت راهنمایی ها و نکات نپرید

از زمان داده شده برای قسمت راهنمایی های آزمون (Tutorial) استفاده کنید. حتی اگر چندین بار قبل از آزمون تمامی نکات را بارها مطالعه کرده اید، می توانید در 5 دقیقه زمانی که برای این بخش در نظر گرفته شده استفاده کنید و کمی قبل از شروع آزمون استراحت کنید. همچنین در این زمان می توانید با صفحه کلیدی (Keyboard) که ر اختیارتان قرار گرفته کمی به صورت امتحانی تایپ کرده تا به آن عادت کنید. ممکن است این صفحه کلید با چیزی که قبلا عادت به استفاده از آن داشته اید تفاوت داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.