تکنیک های آزمون GMAT و GRE

تکنیک های آزمون GMAT و GRE

در این وبلاگ به معرفی نکات مفید و کاربردی آزمون های GMAT و GRE می پردازیم، نکاتی که با رعایت آنها، می توانید ضریب موفقیت خود را در این دو آزمون افزایش دهید.
تکنیک های آزمون GMAT و GRE

تکنیک های آزمون GMAT و GRE

در این وبلاگ به معرفی نکات مفید و کاربردی آزمون های GMAT و GRE می پردازیم، نکاتی که با رعایت آنها، می توانید ضریب موفقیت خود را در این دو آزمون افزایش دهید.

27 نکته مهم برای موفقیت در روز آزمون GRE (قسمت اول)


فرض  کنید تنها 24 ساعت تا آزمون GRE شما باقی مانده است و شما به خوبی خود را آماده آزمون کرده اید. اما شما نگران عملکرد خود در سر جلسه آزمون هستید، اما این را بدانید که هزاران نفر دیگر هم درست مثل شما نگران عملکرد خود هستند. در واقع صرف نگران بودن شما به خودی خود بد نیست و حتی شاید در حد معقولی از آن نیز نیاز باشد. ولی باید این نگرانی شما کنترل شده باشد، چرا؟ خوب واضح است، چرا که آرامش و اطمینان شما در جلسه آزمون، فارغ از اینکه چقدر مطالعه داشته اید، می تواند تعیین کند که شما تحصیلات تکمیلی خود را در کدام دانشگاه ادامه خواهید داد. گرفتن نمره بالا در GRE مسلما تنها وابسته به مطالعه صرف نمی باشد و عوامل مختلفی می توانند در نتیجه آزمون شما تاثیر بگذارند، پس بهتر است با مطالعه این 27 تکنیک که در چند بخش برایتان خواهم گذاشت، شانس خود را برای موفقیت در این آزمون مهم افزایش دهید. لازم به ذکر است این 27 تکنیک به ترتیب زمانی نوشته شده اند، پس می توانید این کارها را از روز قبل از آزمون به ترتیب انجام دهید.

 

1)    1-  یک لیست از دانشگاه های هدفتان درست کنید


قبل از اینکه زمان آزمون آزمون به پایان می رسد، از شما خواسته می شود که نام 4 دانشگاه را بنویسید تا نتایج آزمونتان به صورت رایگان برای آن دانشگاه ها ارسال شود. خیلی از داوطلبان سر جلسه آزمون به دانشگاه های هدفشان فکر و آنها را می کنند، اما از آنجا که شما حرفه ای هستید، باید از قبل آزمون دانشگاه های هدفتان را مشخص کرده باشید تا در جلسه بدون درنگ آنها را نام ببرید. قطعا این کار زمان زیادی از شما نخواهد گرفت و حتی می توانید آن را حین خوردن صبحانه انجام دهید، چرا که شما دانشگاه هایی را که تمایل دارید در آنها تحصیل کنید می شناسید، تنها کافیست نام و کشور/ایالت دانشگاه ها را بدانید که کار چندان دشواری نخواهد بود.


2)    2-  روز قبل از آزمون، از محل برگزاری آن دیدن کنید


اگر آزمونتان در شهر دیگری است شاید امکان انجام این کار نباشد، اما اگر آزمون در شهر خودتان برگزار می شود، سعی کنید روز قبل با همان وسیله نقلیه ای که روز آزمون استفاده می کنید و در همان ساعت به محل برگزاری آزمون بروید، در این صورت هم از شرایط ترافیکی مسیر آگاه می شوید و هم مدت زمان تقریبی رسیدن به محل آزمون را متوجه خواهید شد. قطعا شما نمی خواهید دیر به جلسه آزمون برسید و یا در ترافیکی غیر منتظره در مسیر روبرو شوید.


3)     3- در صورت امکان با یک دوست یا آشنا به جلسه آزمون بروید


این کار دو مزیت دارد، اول اینکه حوصله تان سر نمی رود و می توانید قبل آزمون در مورد مسائل مختلف و البته مثبت صحبت کنید، شوخی کنید و از خاطره هایتان بگویید. مزیت دوم این است که تنها نیستید و همانطور که می دانید تنهایی یعنی فکر و خیال! و این ممکن اسن باعث افزایش استرس شما برای آزمون بشود. ترجیحا بهتر است پدر و یا مادرتان شما را همراهی نکنند و دلیلش هم واضح است: چون آنها پدر و مادر شما هستند و شاید حتی از خود شما هم بیشتر نگران نتیجه آزمونتان باشند و این نگرانی ممکن است به شما هم منتقل شود. اگر می خواهید از دوستتان درخواست کنید که شما را همراهی کند، بهتر است از یک یا دو روز قبل موضوع را مطرح کنید، نه یک ساعت قبل آزمون، چرا که ممکن است آنها هم برنامه ی خود را داشته باشند.

 

4)     4- مطالعه را متوقف کنید!


به هیچ عنوان روز قبل از آزمون و یا بدتر از آن، صبح آزمون، مطالعه نکنید. تنها نتیجه ای که مطالعه شما در نزدیک زمان آزمون دارد افزایش فشار و دغدغه  ذهنی شماست و حتی ممکن است با برخوردن به یک مطلب کاملا جدید، تنها استرس خود را زیادتر کنید. آزمون GRE یک آزمون معمولی دانشگاه و یا مدرسه شما نیست. روز قبل از آزمون استراحت کنید، تفریح کرده و از موسیقی های مورد علاقه خود لذت ببرید. تلویزیون تماشا کنید و در کل هر کاری که از انجام آن لذت می برید غیر از مطالعه مطالب مرتبط با آزمون. مطمئنا با مطالعه در روز قبل آزمون هیچ معجزه ای نمی توانید رقم بزنید.

 

5)     5- با قوانین و شرایط آزمون آشنا شوید


می توانید با استفاده از نرم افزارII  ETS GRE Powerprep، با محیط نرم افزار امتحان و با راهنمایی ها و شرایط آزمون آشنا شوید و بنابراین در جلسه آزمون با یک نرم افزار و محیط کاملا جدید روبرو نخواهید شد. با روش کار نرم افزار آشنا شوید، لزومی ندارد به خاطر آشنا شدن با محیط نرم افزار جدید در جلسه آزمون، بی جهت به استرس خود اضافه کنید. این نرم افزار را میتوانید از اینجا دانلود کنید.


6)     6- وسایل خود را جمع کنید


تمام وسایل و لوازمی را که در جلسه آزمون نیاز دارید، خوراکی ها، ساعت، کارت جلسه و کارت شناسایی، کیف و ... . نباید وسایل خود را درست قبل از ترک منزل جمع کنید و باز هم احتمال پیدا نکردن یکی از وسایل و افزایش استرس را بیشتر کنید.


7)     7- ساعت خود را برای بیدار شدن تنظیم کنید


ساعت یا موبایل خود را برای حداقل یک ساعت زودتر از حالت معمول تنظیم کنید. خودتان می دانید راحت از خواب بیدار می شوید یا سخت، پس برای اطمینان بیش از یک ساعت را برای بیدار شدن تنظیم کنید.


8)     8- نرمش کنید


بعد از اینکه صبح از خواب بیدار شدید، کمی نرمش بدنی انجام دهید و عضلات خود را تمرین دهید. اما زیاد خود را خسته نکنید. با کمی نرمش می توانید خود را سر حال تر کنید.


9)    9- غذای سالم بخورید


به مقدار مناسب غذا بخورید و حتما سعی کنید چیزی که می خورید از نظر تغذیه سالم باشد. بعد از امتحان می توانید دلی سیر عزا در بیاورید. میوه و سبزیجات جزو سالم ترین دسته مواد غذایی هستند، آنها را فراموش نکنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.